יום רביעי, 26 ביולי 2017

הנדסה אזרחית בכל מקום



מקצועות ההנדסה הם מהמקצועות המרתקים ביותר שיש. כל אחד רוצה היות מהנדס וכל אחד רוצה להפעיל את כל היכולות שלו והמיומנויות שלו כדי להביא למוצר מסוים להיות שימושי יותר, לבצע פעולות בצורה יעילה יותר ולהשפיע על התעשייה כולה. מקצועות הנדסה רבים משויכים לתעשייה בלבד כמו למשל תחומי הרפואה או המכוונת אך הנדסה אזרחית היא מהתחומים שחולשים בכל אזור בחיינו. הנדסה אזרחית היא כוללת את כל שלבי תכנון הפרויקט, הוצאתו לפעול, העמידה בזמנים ובתקציבים והיא מחויבת לא רק באופן הגיוני ומעשי אלא גם לפי החוק.


מה תחום אחריותה של הנדסה אזרחית?


הנדסה אזרחית היא זו שמבטאת את צרכי הלקוח למוצר מוגמר. כשאנחנו רוצים לתכנן מבנה מסוים, שיש צורך בגשר או במנהרה מסוימת, מחלף חדש או הרחבת כביש, הרעיון יכול להיות יפה מאוד אך הביצוע במובן הלוגיסטי שלו יכול להיות בעייתי ומסובך. זוהי בדיוק הבעיה של פרויקטים רבים וכדי להתרומם יש צורך במהנדס אזרחי מוסמך מוכשר עתיר בניסיון שבדרך כלל פועל במשגרת משרד של הנדסה אזרחית כדי לתת מענה מעולה ושירות מצוין ללקוחות. משרדי הנדסה אזרחית אחראים ליציבות הבניין, לבטיחות שלו, אחראים לעיצוב שלו וכמובן להתאמה שלו לצרכי האוכלוסייה.

משרד גדול: יתרון ללקוח


ככל שהמשרד להנדסה אזרחית יהיה גדול יותר כך הלקוח יוכל ליהנות מעזרה מרבית. בפרויקטים גדולים יש צורך בכוח אדם רב ומהנדסים רבים כך שאחד או שניים לא יספיקו. משרדים גדולים שמהווים צוות עבודה של מעל עשרה אנשים יתנו מענה מעולה ללקוח שיכול להיות אדם פרטי, בעל חברה, בעל מפעל או רשות עירונית מסוימת. העבודה חייבת להיות נעימה ויחסי הגומלין בין הצדדים החל מפגישות לעתים תכופות ועד שאלות ובעיות שצצות באמצע הדרך ומשרד איכותי וגדול יספק את כל אלו.

הנדסה אזרחית מותאמת לביצוע הפרויקט



משרדי הנדסה אזרחית רבים מפוזרים ברחבי הארץ, חלקם בעלי פחות ניסיון וחלקם בעלי ניסיון עשיר. עם זאת יש שיקולים רבים לבחירת המהנדס כאשר תקציב, אזור פעילות ורושם ראשוני כולם נכללים תחת השיקולים. אחד מהקריטריונים שחשוב לבדוק הוא הניסיון של המשרד בפרויקטים מהסוג שלנו כיוון שהקמת גשר לא דומה לסלילת כביש או הקמת מבנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה