יום רביעי, 16 ביולי 2014

מי היה האוירונאוט הראשון?

התחום של הנדסה אוירונאוטית, הוא תחום מרתק שעוסק בתכנון של כלי תחבורה, אשר  יכולים לשייט באוויר, ולשנע עליהם ציוד ובני אדם. לא פעם עולה השאלה מי היה האוירונאוט הראשון. לא מדובר על שאלה ברורה כל כך. אמנם ידוע מי היו האנשים שהמציאו כלי תעופה בפעם הראשונה, מי המציאו מטוסים ממונעים, וכיו"ב. עם זאת, מי מהממציאים הללו הוא האוירונאוט הראשון? ואולי כדי להיות החלוץ בתחום של הנדסה אוירונאוטית, בכלל צריך להיות האדם הראשון שתכנן כלי תעופה, אבל לא בהכרח הוציא את הרעיון הזה אל הפועל?

כמה מהטוענים לכתר
       עבאס קסים - תתפלאו, אבל יש שטוענים שהחלוץ בתחום של הנדסה אוירונאוטית הוא אדם ערבי שחי במאה התשיעית לספירה. עבאס קסים אבין פיראנס היה מלומד ערבי, שהיה מומחה בתחומי המדע. מדובר על אדם שידוע לנו מכתבים מאוחרים של היסטוריונים ערבים, כי היו לו ניסויים רבים בתחום התעופה, ורעיונות שחלקם התגלו רק לאחר מאות שנים, והיו לו רעיונות מיוחדים בתחום הפיזיקה.
       האחים מונגולפייה - נדלג כמה מאות שנים קדימה למאה ה18, ונגיע הפעם אל צרפת, לביתם של האחים מונגולפייה - האם הם דווקא החלוצים בתחום של הנדסה אוירונאוטית? מדובר על האחים שבעצם המציאו את הכדור הפורח וידעו כיצד לנצל את כוחו של האוויר החם - בכדי ליצור כלי תעופה רב עוצמה. הם היו הראשונים שלמדו איך לנצל את כוחות האנרגיה, לטובת כלי תעופה.
       האחים רייט - שני האחים האמריקאים המפורסמים, שהצליחו ליצור כלי תעופה עם מנוע, ובלעדיהם כמובן - לא הייתה לנו כל תעשיית התעופה.
       פרדיננד פון צפלין - כבר משמו, אפשר להבין מדוע הוא מועמד מוביל לתחום של חלוץ הנדסה אוירונאוטית. מדובר על ממציא הצפלין, ולא אחר, שהצליח ליצרו ספינות אוויר מרשימות מאד שמונעות, לצרכים צבאיים ואזרחיים.

ומי לדעתכם זוכה?

כמובן שיש עוד שפע של מועמדים להיות חלוצים בתחום. יש אנשים שהמציאו ספינות אוויר, יש שהמציאו מסוקים, יש שהמציאו מטוסי קרב, ויש עוד שפע של ממציאים בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה