יום רביעי, 16 ביולי 2014

ברוכים הבאים לבלוג על פרוייקטים הנדסיים עתיקים!


אנחנו רגילים לא פעם לשמוע על התחום של הנדסה אזרחית כתחום מאד מודרני, שכולל בעיקר הנדסת בניין, הנדסת תחבורה, וכיו"ב. אולם, לא מדובר על תחום חדש כלל וכלל. למעשה, המקצוע של הנדסה אזרחית ואף אחד מהמקצועות העתיקים ביותר שיש! הבלוג שלנו נפתח בדיוק בכדי להציג לכם את המגוון העצום של הפרויקטים שנעשו בתחם ההנדסה האזרחית, עוד משחר ימי האדם. מדובר על תחום בן אלפי שנים, שהלך והתפתח עם הזמן - ויש פרויקטים עתיקים רבים, שמרשימים בני אדם ואף מהנדסים מקצועיים עד היום!

מה תמצאו בבלוג?

       סיפורים על עמים עתיקים - במסגרת הפירוט שלנו על פרויקטים שונים של הנדסה אזרחית בעת העתיקה, אנחנו גם נלמד על לא מעט עמים עתיקים. יש להבין, כי לא פעם דרך המבנים עצמם - אנחנו נוכל לגלות לא מעט על העמים עצמם. על המבנים השונים יש כתובות, יש סגנונות אדריכליים, ויש אפילו אופנות שהתחלפו עם השנים - והן מלמדות אותנו על תולדות העמים העתיקים.
       שיטות הנדסה - תתפלאו לגלות, אבל דרך הפרויקטים העתיקים של הנדסה אזרחית, אנחנו יכולים ללמוד לא מעט על שיטות ההנדסה. למעשה, מדובר על תחום שנראה שפעם אף ידעו עליו יותר. יש לזכור שבעוד שכיום יש לנו לא מעט כלים טכנולוגיים מתקדמים שמסייעים לנו בהנדוס מבנים - הרי שבעבר, היה נדרש הרבה יותר ידע, הרבה יותר תחכום, ופיתוח הרבה יותר מורכב. על כן, אנו לומדים על ההנדסה האזרחית דווקא מהפרויקטים העתיקים!
       ביקורת - כן, אנחנו גם נבקר קצת את הפרויקטים הלו. לא כל פרויקט עתיק היה בהכרח מדהים. היו פרויקטים מדהימים יותר, והיו פרויקטים פחות מדהימים. לכן - אנחנו גם נרשה לעצמנו להחליט אילו פרויקטים בתחום ההנדסה, היו מוצלחים במיוחד.

מוכנים להיכנס?


אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לתוך הבלוג שלנו, להכיר את הסיפורים השונים של הפרויקטים המדהימים שנבנו בעבר - ומי יודע? אתם תלמדו לא מעט על ההווה - דווקא דרך העבר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה